پيش کنگره امام شافعي در عسلويه / صفايي بوشهري: امام شافعي براي تقريب و وحدت مذاهب اسلامي تلاش بسيار

نماينده ولي فقيه در استان کردستان هم با اشاره به اين‌که از چهار سال پيش براي برگزاري کنگره بين المللي امام شافعي برنامه ريزي شده است، گفت: تا امروز شش پيش کنگره در کشور برگزار کرده‌ايم و کنگره بين المللي سال آينده در کردستان برگزار خواهد شد.
آيت اله حسيني شاهرودي با اشاره به دشمني‌ها و تفرقه افکني‌هاي جهان استکبار براي ايجاد چند دستگي در کشورهاي اسلامي، وحدت مسلمانان و هوشياري را عامل خنثي سازي اين توطئه‌ها عنوان کرد.

ماموستا رستمي نماينده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبري نيز با تشريح بخش‌هايي از زندگي و آثار فقهي امام شافعي، تکيه بر اشتراک‌هاي ديني از جمله پرستش خداوند يکتا،کتاب واحد و پيامبر واحد ضروري خواند و گفت: بر خلاف کشورهاي منطقه که دچار تفرقه و نزاع‌هاي فرقه‌اي شده‌اند، ايران اسلامي در کمال آرامش و امنيت قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمين ايماني دبير علمي پيش کنگره امام شافعي هم جامعيت علمي، تلاش باري تقريب مذاهب و مجاهدت در 9 هجرت را از جمله ويژگي‌هاي پيشواي مذهب شافعي عنوان کرد و افزود: وي در سن 14 سالگي از علماي زمان خود اجازه اجتهاد اخذ کرد.

حجت الاسلام و المسلمين توانا مدير دارالتحفيظ بستک هرمزگان هم با اشاره به تلاش دشمنان براي معرفي چهره‌اي نازيبا از دين مبين اسلام تصريح کرد: ادامه برگزاري اين گونه همايش‌ها مي‌تواند زمينه ساز شناخت هر چه بيشتر بزرگان ديني شود.

يوسفي مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نيز با اشاره به تنوع قومي ومذهبي موجود در اين منطقه از آن به عنوان فرصتي کم نظير ياد کرد و گفت: برادران اهل تسنن منطقه در کنار برادران شيعه خود براي توسعه و رونق اقتصادي منطقه تلاش مي‌کنند.

در پايان اين آيين از خانواده تعدادي از شهداي اهل تسنن و دست اندرکاران کنگره امام شافعي تقدير شد.

امام شافعي پيشواي مذهب شافعي از ائمه چهارگانه اهل سنت است که 143 اثر مکتوب در حوزه‌هاي علمي و فقهاتي از جمله کتاب الرساله و احکام القرآن به نگارش درآورده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:, | 9:58 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=